14. marraskuuta 2015

Sukkahousut - uhka vai mahdollisuus?

Mä inhoon sukkiksia. Tai no yleensäkin kaikkia sukkatuotteita. Mikä vapauden tunne, kun keväällä saa heittää sukat naftaliiniin ja saa olla paljain jaloin! Oon ilmeisesti tässä mielessä hieman hippi... Kummallista tässä elämässä on, että joutuu pyörtämään puheitaan ja totalitaarisia ajatuksiaan aina aika-ajoin. Kun tuossa vielä jokin aika julistin suureen ääneen, että sukkahousuja en jalkaani väännä, niin kuinkas sitten kävikään: sukkahousuihin väänsin nämä metri(sananmukaisesti)sääreni eilenkin, että saan suosikkimekkoni päälle. Ongelmahan mun kohdalla sukkahousuissa on Tirlittan- efekti: noin viisi sekuntia sukkisten päälle laittamisen jälkeen sukat on nilkoissa makkaralla. Ilmeisesti sukkikset on suunniteltu noin 50 senttiä pidemmälle ihmiselle, ei tälläiselle 165 hobitille. Huvittavinta tässä sukkis- gatessa myöskin on, että Prodigyn keikalla nilkkamakkaroiden lisäksi sukkikset valuivat vielä puoleen hanuriin. Siinä pomppiessa mietin, että ei ne mun tolppareisiä alemmas kyllä valu ja jatkoin pomppimista.

Tuohon valumisongelmaan keksin ratkaisun tukialkkareilla eli ensin normialkkarit, sitten sukkikset (kuinka hikistä puuhaa niidenkin vetäminen päälle on?!?) ja sitten korkeavyötäröidet kiristyspöksyt. Noilla pöksyillä saa valuville sukkiksille luun kurkkuun ja ehkä hieman timmimmän tuntuiseksi jo totta kai ennestäänkin timmiä vatsan aluetta ;-) Ei kuulkaas sukkikset valu ja eilen olikin huomattavasti varmempi olo sukkikset jalassa eli kikka toimii ihan käytännössäkin! Julistan täten, että omalla kohdalla sukkikset voivat hyvinkin olla mieluummin mahdollisuus kuin uhka. Kun vaan sais tuon sääriosan jotenkin lyhyemmäksi, niin sukkisten pitäminen vois olla ihan kivaakin. Toimisko siihen sakset ja solmu? ;-)



21 kommenttia:

  1. Tiiäks että vauvoille laitetaan sukkisten päälle se body, ettei ne sukkikset valu, sä oot keskinyt aikuissukkisbodyghässäkän! <3 Mä käytän vaan ja ainoastaan legginsejä, niitä sukkisleggisejä, ei valu eikä vingu, suosittelen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikuissukkisbodyhässäkän :-D Kelaa miten paljon tehokkaampi tuo mun sukkisvinkki olis oikeesti sellasena sukkisbodyna! :-D Ja mitkä on sukkisleggarit? Onko ne legginsit, joissa on sukkaosa? Mä oon niin noviisi näissä sukka-asioissa ettei mitään rajaa :-D

      Poista
    2. Ne on sukkahousut joista puuttuu juuri tuo sukkaosa. Eli leggisit jotka on tehty sukkismatskusta. Mulla on niitä juuri niin iso ja massiivinen kasa että menee tolkku kun yrittää yhtä leggistä sieltä selvittää. Armeijakuvioiset sukkisleggissit on parhaat, saa asennetta koko päiväksi.... ;)

      Sulla on hyviä vertaistukiryhmäideoita: "Me kanoottijalkaiset" ja "Sukkissiskot". Hyviä ideoita :-D <3

      Poista
    3. Army- lady :-) Mulle nuo leggarit ei ehkä oo se juttu, vaan haluaisin oikeesti hyvin istuvat, PEITTÄVÄT sukkikset. Etsintä siis jatkuu :-)

      Vertaistukiryhmä tosiaan :-D Meistä kukaan ei ole yksin :-D

      Poista
  2. Hyvä vinkki! Täytyypä kokeilla, kun seuraavan kerran on pakko pukeutua sukkiksiin.
    AP

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Juu tuo sana pakko on hieman itsellänikin se sana, joka liittyy sukkiksiin :-)

      Poista
  3. Samaa systeemiä olen käyttänyt vuosia, toimii! Nyt ei vaan onnistu, kun ei sovi käyttää mitään mahaa puristavaa, ja nyt onkin aika sukkahousut makkaralla... Minä muuten aina kiroan sukkisten lyhyyttä, kun ne on suunniteltu jollekin hobitille, eikä tällaiselle reitevälle 170 cm pitkälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon sit se hobitti :-D Pitääpä tutkia onko sukkiksia tehty ihan käyttäjän pituuden mukaan. En jaksa uskoa, että sukkikset voi oikeesti olla näin epäkäytännölliset. Tai sitten lopputulos on, että kaikki teknologia on uhrattu laihemmille siskoille eikä meille reiteville. Story of my life :-D

      Poista
  4. Mulla on control-top sukkahousut toiminee oikein hyvin. Tukevan housuosan ansiosta pysyvät napakasti paikallaan. Materiaali on yleensä muutenkin vähän napakampaa. Kuroo tietysti mukavasti vähän läskejäkin kasaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ettiny just Control-top sukkiksia, mutta missään en oo törmänny vielä sellasiin, joissa olis min. 100 denieriä eli sukkisten pitää mun tapauksessa olla peittävät. Jos sulle sattuu sellaset silmään, niin vinkkaathan? :-)

      Poista
  5. Mulle ei löydy sukkiksia kun oon 176 pitkä ja reitevä ja persevä :( Kaikissa jää haarat puoleen reiteen jo jalkaan vetäessä.

    Jäin miettimään, että miten helppo tommosten alkkari+sukkis+tukialkkari systeemien kanssa on käydä vessassa :D Kestää ehkä hetken purkaa ja keriä se tsydeemi työpaikan ahtaassa vessakopperossa :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin kuvitella myös tuon ongelman! Nyt pitää oikeasti paneutua tuohon sukkisten pituusongelmaan puolin sekä toisin. Ei oo kiva, että pitkät plusnaiset ei löydä istuvia sukkiksia. Palaan siis asiaan, jos löytyy ongelmaan ratkaisu.

      Mietin ihan tuota samaa ongelmaa, kun väänsin tuota kerrospukeutumista ensimmäistä kertaa päälleni :-D Yllättävän helposti tuo päällekkäisalkkarisukkishässäkkä vessassa sitten taipui. Niiden tukipöksyjen materiaali on tässä tapauksessa ratkaiseva: jos ne on hieman "karheampaa" matskua, niin voisin kuvitella, että niitä saa viimeisenä kirrata päälle, mutta muuten ihan ok pukeutua tuohon syysteemiin takaisin. Ahdasta vessakoppia ei toisaalta ole kokeillut :-D

      Poista
  6. Itse olen 178 cm pitkä ja muutenkin muodokas sukkisten käyttäjä. Alushousut sukkisten päällä on pelastukseni! Keväämmällä siihen päälle sopivat hyvin myös stringit, eivät jätä rajoja ja eihän niitä mitenkään muuten pysty pitämäänkään kuin sukkisten päällä ;)...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ilmeisesti myöhäisherännäinen näiden sukkisalkkarisysteemien kanssa :-D

      Poista
  7. Sitä mä jäin tuossa vähän ihmettelemään, miksi kiskot ne normaali alkkarit sinne sukkahousujen alle. Eikös sukkahousut ja ne kiristyspöksyt jo riitä. Itse olen mies, mutta jalkaongelmista johtuen erinäisten kokeilujen kautta olen päätynyt tukisukkahousuihin. Ne ehkäisevät minulla jalkojen väsymistä todella tehokkaasti. Ensin käytin niiden alla normaali miesten kalsareita. Kurtussa olevat löysät kalsarit sukkahousuilla kiristettynä oli epämiellyttävä yhdistelmä. Sitten puin pelkät tukisukkahousut farkkujen alle, jolloin oli jotenkin alaston olo. Sitten päädyin siihen, että puen tukisukkahousut jalkaan, ja niiden päälle miesten alkkarit. Mielestäni paras vaihtoehto. Samalla estää sen, ettei kyykistyessä sukkahousujen reuna näy. Herättäisi vain turhaa hämmästelyä kanssaeläjissä. Parempi näin miehenä pitää ne piilossa ja olla tyytyväinen siihen, ettei tarvitse pistellä särkylääkkeitä poskeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä naisena haluan laittaa alkkarit sukkisten alle, koska mun mielestä sukkahousut ei ole sama kuin miesten pitkän kalsarit :-) Ja mahtavaa, että tukisukkikset on auttanu jalkojen väsymiseen. Ei siis ihan turhat laitokset :-)

      Poista
    2. Joo ei missään nimessä turhat, vaan erittäin hyödylliset niille jotka tarvitsee. Mutta sikäli hankalat, että näistä vartaloa muokkaavistakin tuotteista käytetään nimeä tukisukkahousut. On se kiva, kun muutenkin vaivautuneena menee kyselemään tukisukkahousuja, jotka parantaisivat jalkojen verenkiertoa ja vähentäisi niiden turvotusta. Sitten joku myyjä tyttö alkaa esitellä vatsaa litistäviä ja peppua kohottavia sukkahousuja. Tai Instrumenttaariumista niitä kysellessäni myyjä tarjosi äitiyssukkahousuja.

      Tosin olen monessa liikkeessä saanut hyvää ja asiallista palvelua. Joskus kun totesin myyjälle, että eihän nämä nyt hirveän miehekäs vaihtoehto ole, niin myyjä totesi, että päin vastoin, ei tukisukkahousuja moni nainenkaan mitenkään naiselliseksi miellä. Kyllähän se tosi on, että mummovaatteena niitä monet pitää, vaikka ne olisi tarpeelliset monille nuorehkoillekin ihmisille, jotka tekee seisoma- tai istumatyötä, sukupuoleen katsomatta. Kuitenkin paljon terveellisempi vaihtoehto kuin kourallinen särkylääkettä päivässä.

      Poista
    3. Musta on hyvä, että oot miehenä ollut rohkea ja mennyt kyselemään sukkiksia, koska ei ole varmasti se tavallisin vaihtoehto verenkierron ongelmiin. Itse asiassa en ole edes ajatellut ko. sukkisten yhteydessä tuota verenkiero-ongelmaa. Olen onnellinen sun puolesta, että ratkaisu ongelmaan löytyi :-)

      Poista
  8. Sukkisten valumisesta vaan juttua riittää. No itellä ongelmana sukkahousujen (usein) liian lyhyt sääriosa, joka aiheuttaa valumista. Olen siis mies kuten edellinenkin kirjoittaja ja käyttänyt sukkahousuja jo vuosia. Aloitin tukisukkahousuilla ja sittemmin siirryin myös tavallisiin sukkahousuihin. Olen jo bongannut sukkahousumerkit joissa TIEDÄN olevan pitkä sääri. Ja samalla usein myös korkea vyötärö. Halpis sukkahousujen kohdalla valitsen koon aina yläkanttiin. En oo onneksi tarvinnut sukkisten päälle kiristyspöksyjä. Mutta hyvä jos tuosta konstista on apua. Minusta sukkahousut ovat miellyttäviä käyttää, mm. koska niissä ei ole saumoja. Vaikka onkin edelleen vähän kielletty hedelmä miehille. Tämä juttu on tullut vastaan joidenkin sukkahousumyyjien kohdalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin vain kuvitella kuinka jotkut myyjät suhtautuvat sukkahousuja ostaviin miehiin. Onneksi kuitenkin joukossa on niitä kivoja, asiaa ymmärtäviä myyjiäkin? :-)

      Poista
    2. Enpä tiedä olenko ehkä ollut ostamassa ihan vääränvärisiä sukkahousuja. Viininpunaisia,
      tummanruskeita etc. No, sukkahousut kuin sukkahousut, niin kanta- ja pohjavahvike saisi
      sukkahousuissa olla aina 60 denieriin asti. Ohuimmat mallit kun ovat niin pahuksen hyviä
      menemään rikki varsinkin kantapään kohdalta. No kuviosukkahousujakin olen kokeillut, mutta
      pääasiassa käytän 40 denierin ei-kiiltäviä malleja. Niitähän löytyy joka marketista.

      Poista

Kiitos viestistäsi!